pondělí 12. července 2010

Pěší výlet po Novo Hamburgo

Po prvním týdnu v práci, kdy nebyl čas na nic jiného než ráno vstát a večer jít spát, jsem si sobotu vyhradil na pěší procházku po okolí.

Byl jsem se podívat trochu po čtvrtích v sousedství a najít park, kde by se dalo třeba běhat, třeba jen tak občas posedávat.
Novo Hamburgo je posazené na mírné pahorkatině, takže to je pořád nahoru a dolů. Zase jsou z jednotlivých kopečků pěkné výhledy.
Zjistil jsem ale, že všechny ulice jsou lemovány sice pěknými, ale přes plot nedobytnými rodinnými domy. Chodníky jsou sice všude, ale nikde žádná lavička nebo parčík pro odpočinek. Zelená plocha, kam jsem směřoval se ukázala jako les plný hustníku a vysoké trávy. Napříč vede jedna jediná cesta, kterou využívají pejskaři pro venčení psů. Po nějakém zákoutí k sezení ani památky. V naději jsem ještě díval na lesy v okolí, které byli vidět na druhým stranách údolí, ale vypadá to, že to jsou stejné případy. Nikdo se tu asi v okolí neprochází.

Pokračoval jsem do centra města, kde jsem nečekal žádné zázraky a ukázalo se to pravdou. Downtown, jak centrum anglicky nazývají, tvoří pár ulic, které se vyznačují jen tím, že v nich vrůstá počet výloh obchodů. Najdete zde také autobusovou stanici, kudy projíždí veškeré městské linky (meziměstské mají autobusovou stanici o kus dál), jakýsi parčík, kde lze potkat stánkaře, jednu ulici vyhrazenou pro pěší zónu, kostel a informační centrum pro turisty.

V turistickém informačním centru se můžete poptat po zajímavostech v okolí, ale jinak než portugalsky na vás budou mluvit pouze ve všední dny. Já jsem tam potkal staršího pána, který seděl na židli a koukal z okna. Neuměl jinak než portugalsky, ale byl zase přátelský, nabídl mi židli a mandarinky. Tak jsme tam chvíli seděli a gestikulovali. Varoval před zloději a na cestu mi dal dalších pár mandarinek. Bylo to fajn setkání, ale moc nového jsem se nedozvěděl :)

Cesta s fotkami

Cestu i s fotkama jsem zaznamenal a vložil na google maps: Pěší cesta po Novo Hamburgo. Kdyby prohlížení fotek někomu nevyhovovalo v podobě proklikávání na Google mapách, přidám ještě link na webovou galerii: chalda.yc.cz/foto/brazil/novoHamburgo.

Žádné komentáře:

Okomentovat