sobota 21. května 2011

Internetové střípky VII.

Verčin blog

Verča začala postupně dávat na web fotky a texty z deníku z naší krátké cesty po Brazílii. První příspěvkem byl Salvador de Bahia a druhý pak o výletu do městečka Cachoeira.

A co tak jinak

Když jsem šel onehdá do práce nemohl jsem se nepousmát nad stylem, jakým se tady spravují chodníky. Podobné opravy jsem napočítal cestou ještě dvě. V souvislosti s tím ke mě přicestovalo video na youtube, které popisuje stav silnic v Porto Alegre a ukazuje, jak se dají výhodně využít pro hraní golfu.

Na téma favely

Celkem zajímavé články byly nedávno odkazované na blogu Tygr ve favele, kde se mluví o současném bourání favel (nebo chudších čtvrtí) v Riu v souvislosti s přípravami na mistrovství světa a na olympiádu. Články jsou oba v angličtině a týkají se případu, kdy město násilně vystěhovává obyvatel domů a těm kdo neodejdou zboří střechu nad hlavou.

Jinde na webu

Už dlouho jsem tu (mám ten pocit) nedávat nějaký odkaz na pořad Českého rozhlasu. Tak tentokrát to napravím. Prvním je odkaz na díl Casablanky (mp3), kde se mluví o cestě po Jižní Americe (Argentina, Bolívie, Peru, Ekvádor). Celkem fajn cestovatelské povídání o tom, co se dá v daných zemích vidět.
Druhým je pak odkaz na díl pořadu Sedmý světadíl (mp3), kde mě zaujal příspěvek, který pojednává o důvodech ekonomické krize v Portugalsku. To především proto, že popisuje vlastnosti Portugalců a historické souvislosti.

No a pak odkaz na web Latinská Amerika Dnes, na který jsem nedávno narazil, který je tvořen jen jedním člověkem, ale klade si za cíl přinášet informace a upozorňovat na události související s Latinskou Amerikou. Web je v provozu už rok a půl a zdá se celkem aktualizován.

A pak tu mám jeden odkaz, kde text je portugalsky, což by mohlo odradit, ale přijde mi zajímavý. Jmenuje se "Como se achar velho em apenas 1 clique" (jak jedním klikem zjistit, že jsem už starý) a v odkazovaném článku najdete osobnosti či trendy, které byly v Brazílii populární (cca) před 20 lety. Ne že bych se v tom orientoval, ale to byl hlavní důvod, proč mi to přišlo zajímavé, podívat se pod pokličku tomu, co tu znají všichni lidé. Myslím tím něco takového, jako když se u nás řekne jméno Helena Vondráčková, tak každý ví, o koho jde.

Video archiv ČT

Také jsem zabrowsil na web české televize a našel v archivu pořadu Objektiv pár reportáží o Brazílii. Vždy se jedná o 5 minutový vstup, který ukáže a v rychlosti popíše dané téma.

A na závěr reklamní video nějaké cestovní kanceláře pořádající zájezdy do Brazílie, ale s pěknými fotkami a s bossa-nova písní Garota de Ipanema od Carlose Jobima.

2 komentáře:

  1. Díky za tipy:) OVŠEM, ten příspěvek v Casablance jsem taky už našla a je teda pěkně suchej...lepší ani nedoporučovat (o pochvalách nemluvím) a radši říct lidem, ať čtou poctivě blog, jestli je to teda zajímá.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak zas je to rozhovor o cestě po Jižní Americe. Ne že by byl třeba zvlášť výživný, ale je to další možný pohled na věc.

    OdpovědětVymazat